-30% taniej z kodem Skorzystaj »
Strona główna /

Regulamin Serwisu DbamOSiebie.pl

Regulamin serwisu dbamosiebie.pl

Wersja 001 z dnia 21.06.2024r

I. Postanowienia ogólne

§ 1 Przedmiot Regulaminu

  1. Właścicielem i podmiotem prowadzącym serwis internetowy DbamOSiebie.pl jest PROACTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie, przy ul. Srebrnej 16, 00-810 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000580322, NIP: 5223041323, REGON: 362773842, kapitał zakładowy: 56.687.947,00 zł.
  2. Dane kontaktowe Usługodawcy są następujące:
    • Adres pocztowy: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa;
    • Adres poczty elektronicznej: [email protected];
  3. Niniejszy regulamin określa:
    • Zasady korzystania przez Użytkowników z Serwisu DbamOSiebie.pl;
    • Zasady zawierania za pośrednictwem Serwisu umów o świadczenie usług związanych z analizą wyników badań laboratoryjnych;
    • Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę; 
    • Zasady postępowania reklamacyjnego.
  4. Akceptacja przez Użytkownika wszystkich postanowień Regulaminu jest warunkiem korzystania z Usług elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę.

§ 2 Definicje

  1. Dni robocze – oznaczają dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni świątecznych i dni ustawowo wolnych od pracy przypadających w te dni;
  2. Konsument – osoba fizyczna, która korzysta z Usług Serwisu, dokonując czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  3. Usługa elektroniczna / Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika, za pośrednictwem Serwisu, w tym Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych.
  4. Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych – odpłatna Usługa elektroniczna polegająca na analizie wyników badań laboratoryjnych w powiązaniu z informacjami o wieku i płci dostarczonych przez Użytkownika, w celu uzyskania rekomendacji dotyczących profilaktyki zdrowotnej.  
  5. Serwis/Serwis DbamOSiebie.pl – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem: www.dbamosiebie.pl, w ramach której Usługodawca oferuje Usługi, a Użytkownicy mogą korzystać z Usług bezpłatnych lub zamówić płatną Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych.
  6. Partner – przedsiębiorstwo, fundacja, stowarzyszenie lub inny podmiot współpracujący z Usługodawcą w zakresie promocji lub sprzedaży produktów i Usług.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia Usług.
  8. Usługodawca – PROACTA Spółka Akcyjna.
  9. Użytkownik – osoba odwiedzająca Serwis i korzystająca z Usług, w tym Usługobiorca. 
  10. Usługobiorca – Użytkownik nabywający Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych, świadczoną przez Usługodawcę w ramach zawartej Umowy, w tym konsumenta, Usługobiorca musi mieć ukończony 18 rok życia.
  11. Umowa – umowa zawierana za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, o treści określonej w Regulaminie, której przedmiotem jest świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych, Umowę uznaje się za zawartą po zapłacie pełnej Ceny przez Usługobiorcę, z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Usługodawcę.
  12. Cena – całkowita cena brutto należna za Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych, świadczoną przez Usługodawcę w ramach Umowy, wyświetlana przy opisie ww. Usługi na etapie składania Zamówienia.
  13. Zamówienie – przyjęcie przez Usługobiorcę oferty sprzedaży Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych oferowanej w Serwisie, do złożenia Zamówienia dochodzi przez wypełnienie przez Usługobiorcę formularza Zamówienia, zaznaczenie stosownych zgód i opłacenie Ceny.

II. Warunki techniczne

§ 3 Minimalne wymagania techniczne

  1. Do korzystania z Serwisu niezbędne są:
    1. dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego z połączeniem internetowym;
    2. zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca technologię JavaScript i cookies (Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari);
    3. aktywne konto poczty elektronicznej;
    4. w przypadku zamawiania Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych: posiadanie rachunku bankowego, karty płatniczej lub dostępu do systemu płatności mobilnej BLIK w celu dokonania płatności. 
  2. W celu otwarcia przekazanej Usługobiorcy analizy wyników badań laboratoryjnych (raportu) wymagane jest oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików w formacie PDF.

III. Zasady korzystania z Serwisu DbamOSiebie.pl

§ 4 Zobowiązania Użytkownika

  1. Użytkownik zobowiązuje się do:
    1. korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz dobrymi obyczajami;
    2. niedostarczania i nierozpowszechniania treści o charakterze bezprawnym lub szkodliwym;
    3. korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
    4. niedostarczania treści i plików, do których nie ma prawa do dysponowania;
    5. niepodejmowania działań zakłócających funkcjonowanie Serwisu lub prowadzących do uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych innych Użytkowników.

§ 5 Zakres Usług dostępnych w ramach Serwisu DbamOSiebie.pl

  1. W ramach Serwisu dostępne są następujące Usługi:
    1. Opisy badań i Blog – Usługa ta polega na umożliwieniu Użytkownikowi dostępu do artykułów, informacji oraz materiałów wideo o tematyce zdrowotnej i z zakresu profilaktyki zdrowia – informacje te dostępne są w zakładkach: „Opisy badań” i „Blog”
    2. Opinie i komentarze – Usługa umożliwia Użytkownikowi zostawienie w Serwisie opinii na temat Usług świadczonych przez Usługodawcę.
    3. Formularz kontaktowy lub kontakt mailowy (e-mail) – Usługa umożliwia Użytkownikom nawiązanie kontaktu z Usługodawcą poprzez skorzystanie z formularza kontaktowego dostępnego na dole strony www; po uzupełnieniu danych: imienia, adresu e-mail, tematu wiadomości oraz treści wiadomości oraz kliknięciu w przycisk „wyślij” wiadomość zostanie wysłana do Usługodawcy; istnieje także możliwość wysłania przez Użytkownika wiadomości e-mail na adres Usługodawcy wskazany na dole strony www, ze skrzynki e-mailowej Użytkownika z adresu jego poczty elektronicznej.
    4. Newsletter – Usługa polega na przesyłaniu Użytkownikowi za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (poczty elektronicznej) materiałów informacyjnych/promocyjnych/marketingowych na temat profilaktyki zdrowia lub usług świadczonych przez Usługodawcę. Korzystanie z newslettera następuje po podjęciu łącznie trzech kolejnych kroków: (1) podaniu w polu „Twój mail” widocznego na dole strony Serwisu, adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje newslettera, (2) wyrażeniu stosownej zgody na udostępnianie i przesyłanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (poczty elektronicznej) materiałów informacyjnych/promocyjnych/marketingowych na temat usług świadczonych przez Usługodawcę (3) kliknięciu pola „Zapisz się”. Po wykonaniu czynności zapisu, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłana wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie zapisu przez kliknięcie w aktywny link lub usunięcie maila, w sytuacji gdy następuje rezygnacja z zapisu. Brak dokonania potwierdzenia przez Użytkownika uniemożliwia świadczenie Usługi newslettera przez Usługodawcę.  
    5. Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych – Usługa została szczegółowo opisana w §7 Regulaminu.
  2. Usługi wskazane w §5 ust. 1 pkt 1), 2), 3), 4) są usługami nieodpłatnymi świadczonymi przez czas nieoznaczony. Niezależnie od uprawnień do odstąpienia od umowy, opisanych w §11 Regulaminu, Użytkownik i Usługodawca mogą w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie tych Usług elektronicznych za porozumieniem stron np. poprzez e-mailową rezygnację ze świadczenia Usługi newsletter na rzecz Użytkownika – w odniesieniu do Usługi newsletter. Umowa o świadczenie tych Usług, może także zostać rozwiązana jednostronnie zarówno przez Użytkownika, jak i Usługodawcę jedynie z ważnych powodów z zachowaniem 30-dniowego terminu wypowiedzenia. Użytkownik lub Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie ww. Usługi poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa lub też złożenie rezygnacji z Usługi poprzez kliknięcie w link przesłany e-mailowo (opcja dostępna dla Usługi newsletter). 
  3. Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w §5 ust. 1 pkt 5) może zostać rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym zarówno przez Usługobiorcę jak i Usługodawcę jedynie z ważnych powodów. Użytkownik lub Usługobiorca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie ww. Usługi poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa. Rozwiązanie tej umowy jest możliwe jedynie w sytuacji, gdy ww. Usługa nie została jeszcze wykonana przez Usługodawcę.
  4. W celu uchylenia wątpliwości wskazuje się, że za ważne powody, o których mowa w ust. 2 i 3 powyżej uważa się m.in.:
    1. naruszenie postanowień Umowy lub Regulaminu;
    2. brak zapłaty Ceny;
    3. działanie na szkodę Usługodawcy;
    4. inne naruszenia przepisów obowiązującego prawa;
    5. zaprzestanie świadczenia Usług przez Usługodawcę.

§ 6 Zasady korzystania z Serwisu DbamOSiebie.pl

  1. Artykuły o tematyce zdrowotnej, porady lekarzy i specjalistów publikowane w ramach Serwisu DbamOSiebie.pl mają charakter wyłącznie informacyjny. Nie mogą być traktowane jako porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. Nie mogą zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego. W przypadku wątpliwości Użytkownik powinien skonsultować się ze swoim lekarzem. 
  2. Wszelkie materiały zamieszczone w Serwisie stanowią przedmiot prawa autorskiego i podlegają ochronie na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mogą być wykorzystywane przez Użytkowników wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone w serwisach partnerskich, do których przekierowanie znajduje się w Serwisie DbamOSiebie.pl. Korzystanie z nich odbywa się na zasadach obowiązujących w tych serwisach, określonych w stosownych regulaminach.
  4. Składając Zamówienie na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych Usługobiorca oświadcza, że wyniki badań dotyczą jego osoby lub osoby, której jest przedstawicielem ustawowym w rozumieniu przepisów prawa lub osoby trzeciej, ale ma prawo do dysponowania tymi wynikami i ponosi wszelką odpowiedzialność prawną w sytuacji, gdy udostępniając je korzysta z nich w sposób sprzeczny z przepisami prawa. 
  5. W Serwisie prezentowane są różnorodne materiały, w tym treści informacyjne oraz reklamowe. Zawartość ta może być personalizowana i dostosowywana do indywidualnych zainteresowań Użytkowników na podstawie ich aktywności internetowej.

IV. Składanie i realizacja zamówień na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych

§ 7 Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych

  1. W Serwisie można nabyć Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych, polegającą na analizie wyników badań laboratoryjnych, które Usługobiorca przekazuje z chwilą składania Zamówienia, zwrotnie otrzymując dostęp do raportu w formie elektronicznej (pdf) na wskazany adres e-mail („Raport”). Raport posiada wieloparametrowy opis wyników, ich znaczenia oraz zawiera rekomendacje dotyczące dalszego postępowania w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Raport nie jest diagnozą w rozumieniu przepisów ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty, a rekomendacje w nim zawarte mają jedynie charakter informacyjny i nie zastępują konsultacji lekarskich. 
  2. Zamówienia na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych mogą być składane za pośrednictwem Serwisu 7 dni w tygodniu, 24h na dobę. Dla złożenia Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu i  Polityki prywatności dostępnych w Serwisie, zaznaczenie odpowiednich zgód i „oświadczeń” i zapłata Ceny.
  3. Usługobiorca składa Zamówienie na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych po: kliknięciu kolejno w przyciski „zamów Raport”, „dodaj do koszyka”, „przejdź do płatności”, podaniu swoich danych osobowych koniecznych do realizacji Usługi (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), wskazaniu płci i daty urodzenia osoby, której wyniki badań załącza, wgraniu pliku wyników badań laboratoryjnych, kliknięciu w przycisk „wgraj plik”, zaznaczeniu wymaganych zgód i oświadczeń, dokonaniu wyboru formy płatności i kliknięciu przycisku: „kupuję i płacę” (lub innego równoważnego przycisku znajdującego się w Serwisie).
  4. Po złożeniu Zamówienia Usługobiorca zobowiązany jest do opłacenia Ceny należnej za realizację Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych. 
  5. Po złożeniu Zamówienia Usługobiorca otrzymuje na podany adres e-mail automatyczny komunikat informujący o złożeniu Zamówienia.
  6. Po otrzymaniu Zamówienia i zaksięgowaniu płatności Ceny, Usługodawca niezwłocznie potwierdzi Usługobiorcy drogą e-mailową przyjęcie Zamówienia do realizacji.
  7. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest równoznaczne z zawarciem Umowy. Na podstawie Umowy Usługodawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Usługobiorcy Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych.
  8. Raport zostanie dostarczony na wskazany przez Usługobiorcę adres e-mail w formie linku do pobrania w terminie:
  1. do 24 h od dnia zawarcia Umowy – w przypadku, gdy do zawarcia Umowy dojdzie w dni robocze;
  2. do 24 h licząc od pierwszego dnia roboczego po dniu zawarcia Umowy – w przypadku, gdy do zawarcia Umowy dojdzie w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy.
  1. Uzyskany Raport stanowi system wsparcia pacjenta (Usługobiorcy) i lekarza w uzyskaniu informacji pomocnych w ocenie badania. Z uwagi na fakt, że Serwis korzysta z ograniczonej ilości danych, zawarte w interpretacji informacje mają charakter wyłącznie podpowiedzi, nie stanowiąc wytycznych lekarskich.
  2. Po uzyskaniu Raportu przez Usługobiorcę zaleca się skorzystanie z konsultacji lekarskiej. Lekarz może zalecić m.in. powtórzenie badań lub rozszerzenie diagnostyki.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań Usługobiorcy podjętych przez niego po uzyskaniu Raportu, w szczególności za rozpoczęcie, zaprzestanie lub zmianę sposobu leczenia lub rehabilitacji, w tym zmiany w zakresie przyjmowanych leków lub suplementów diety, które to czynności powinny zostać każdorazowo uprzednio skonsultowane z lekarzem.

§ 8 Ceny Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych

  1. Cena Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych wyrażona jest w złotych polskich i zawiera podatki, w szczególności podatek od towarów i usług (VAT).
  2. Informacje o Cenie Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych są dostępne przy opisie tej Usługi i na etapie składania Zamówienia.
  3. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w podsumowaniu Zamówienia w chwili złożenia Zamówienia przez Usługobiorcę za pośrednictwem Serwisu, z zastrzeżeniem ust. 5.
  4. Ceny podane w Serwisie obowiązują jedynie przy składaniu Zamówień za pośrednictwem Serwisu. 
  5. Ceny podane w Serwisie mogą ulec zmianie, przy czym zmiana Cen nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany Ceny. 

§ 9 Zasady korzystania z kodów rabatowych

  1. Usługodawca lub Partnerzy współpracujący z Usługodawcą mogą organizować akcje promocyjne polegające na udostępnianiu Użytkownikom kodów rabatowych. Warunki akcji promocyjnych będą udostępniane odrębnie przez organizatora danej promocji.
  2. Z kodu rabatowego można skorzystać podczas składania Zamówienia w Serwisie. Aby z niego skorzystać, należy wpisać we wskazane miejsce ciąg liczb/liter/znaków, który znajduje się na otrzymanym kuponie.
  3. Wpisanie kodu rabatowego obniży wartość zamawianej Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych o wartość przypisaną do danego kodu rabatowego.
  4. Kody rabatowe nie sumują się ze sobą. W jednym Zamówieniu można wykorzystać tylko jeden kod rabatowy.
  5. Każdy kod rabatowy ma wskazany czas jego ważności, po którym staje się nieważny.
  6. Kod rabatowy nie podlega wymianie na środki pieniężne (gotówkę) w całości ani w części.

§ 10 Sposób zapłaty Ceny za Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych 

  1. W Serwisie udostępnione są różne metody płatności, obsługiwane przez operatora płatności (PayU), w tym: karty kredytowe, przelewy bankowe oraz inne elektroniczne formy płatności np. BLIK.
  2. Usługi płatnicze realizowane przez PayU są świadczone zgodnie z regulaminem PayU, dostępnym na stronie PayU. Korzystając z tych usług, Usługobiorca akceptuje warunki określone przez PayU.
  3. PayU stosuje zaawansowane środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych Usługobiorców. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia w przetwarzaniu płatności, wynikające z czynników zewnętrznych, takich jak problemy techniczne banków czy sieci telekomunikacyjnych.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikłe z oszustw, kradzieży tożsamości ani innych nieautoryzowanych działań osób trzecich związanych z korzystaniem z usług PayU. W przypadku wątpliwości dotyczących transakcji, użytkownicy powinni niezwłocznie skontaktować się z PayU.
  5. Wszelkie reklamacje dotyczące płatności realizowanych przez PayU należy zgłaszać bezpośrednio do PayU, korzystając z danych kontaktowych dostępnych na ich stronie internetowej. Usługodawca zobowiązuje się do współpracy z PayU w celu rozwiązania wszelkich sporów.

§ 11 Prawo do odstąpienia od Umowy 

  1. Na mocy art. 27 i art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Użytkownik będący Konsumentem, który zawarł Umowę na odległość, ma prawo odstąpić od Umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny, na zasadach określonych w ww. ustawie. Dla dochowania 14-dniowego terminu odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem tego terminu.
  2. Termin do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia jej zawarcia.
  3. Aby odstąpić od Umowy, Użytkownik może wysłać jednoznaczne oświadczenie w formie pisemnej lub elektronicznej. W tym celu należy przesłać pismo na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa z dopiskiem „Odstąpienie” lub e-mail na adres: [email protected].
  4. Oświadczenie można złożyć, korzystając z formularza odstąpienia od Umowy, którego wzór jest załączony do Regulaminu, choć nie jest to konieczne.
  5. Aby zachować termin odstąpienia od Umowy, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
  6. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy, Umowę traktuje się jako niezawartą. 
  7. Po skutecznym odstąpieniu od Umowy Usługodawca zobowiązany jest zwrócić Cenę uiszczoną za Usługę, jeśli taka Cena została uiszczona, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  8. Zwrot płatności odbywa się tym samym sposobem, którym Usługobiorca dokonał płatności, chyba że zgodzi się on na inny sposób. Usługobiorca nie ponosi dodatkowych opłat za zwrot.
  9. Usługobiorcy będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w sytuacji, gdy zapłacił w całości Cenę za Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych a Usługodawca wykonał w pełni Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych w ramach Umowy.
  10. Akceptując Regulamin Usługobiorca wyraża zgodę na to, że z chwilą zapłaty Ceny godzi się on na rozpoczęcie świadczenia Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych w ramach Umowy przez Usługodawcę oraz przyjmuje do wiadomości, że po wykonaniu przez Usługodawcę w pełni Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych, traci on prawo do odstąpienia od Umowy. 

§ 12 Procedura rozpatrywania reklamacji

  1. Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Usługi zgodne z opisem zawartym w Serwisie. Odpowiada on wobec Użytkowników za zgodność Usług z ich opisem zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Użytkownik może złożyć reklamację na piśmie, przesyłając ją na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacja”, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: [email protected].
  3. Zaleca się, aby reklamacja zawierała informacje ułatwiające jej rozpatrzenie, takie jak: adres do korespondencji lub adres e-mail, na który ma zostać wysłana odpowiedź, datę nabycia lub skorzystania z Usługi, dokładny opis problemu, datę jego wystąpienia, żądanie Użytkownika oraz preferowany sposób komunikacji dotyczącej rozpatrzenia reklamacji.
  4. Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia. Użytkownik zostanie poinformowany o wyniku rozpatrzenia reklamacji zgodnie z danymi podanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  5. Jeśli reklamacja wymaga dodatkowych informacji lub uzupełnienia, Usługodawca skontaktuje się z Użytkownikiem w celu uzyskania brakujących danych, używając adresu do korespondencji lub adresu e-mail podanego w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  6. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Usługodawca – zgodnie z żądaniem Użytkownika – usunie wady w świadczonych Usługach, obniży Cenę lub zwróci Usługobiorcy Cenę (w przypadku płatnej Usługi) – na skutek skutecznego odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy. 
  7. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Użytkownik otrzyma pisemną odpowiedź zawierającą opinię o braku podstaw do uznania reklamacji. W takiej sytuacji Usługodawca poinformuje Użytkownika, czy wyraża zgodę na zastosowanie polubownych metod rozwiązywania sporów.
  8. Z zastrzeżeniem postanowienia ust. 9 poniżej, zgodnie z przepisem art. 558 §1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi, w tym postanowienia zawarte w ust. 1-7 powyżej wyłączona jest w całości w stosunku do Użytkowników nie będących Konsumentami. 
  9. Postanowienia dotyczące rękojmi, wskazane w ust. 1-7 powyżej stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 

§ 13  Mechanizm zgłaszania i usuwania treści bezprawnych lub szkodliwych

  1. Zakazuje się Użytkownikom dostarczania w ramach Serwisu treści o charakterze bezprawnym lub szkodliwym („treści bezprawne”). Za treści o charakterze bezprawnym lub szkodliwym Usługodawca uznaje w szczególności:
    1. treści naruszające prawa własności intelektualnej;
    2. treści nawołujące do terroryzmu, rasizmu, ksenofobii;
    3. treści szerzące nienawiść i przemoc;
    4. treści ukazujące wykorzystanie seksualne dzieci;
    5. treści pornograficzne;
    6. treści prezentujące nagość;
    7. treści niezgodne z dobrymi obyczajami;
    8. treści wulgarne;
    9. udostępnianie cudzych obrazów/ plików bez zgody;
    10. treści wprowadzające w błąd/ dezinformacyjne;
    11. cyberstalking;
    12. nielegalne oferowanie usług;
    13. treści sprzeczne z Regulaminem;
    14. treści sprzeczne z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa.
  2. Usługodawca stale monitoruje treści zamieszczane w Serwisie pod kątem ich nielegalności i szkodliwości.
  3. W razie stwierdzenia zamieszczenia treści bezprawnych Usługodawca usuwa je niezwłocznie, informując jednocześnie e-mailowo Użytkownika, który je zamieścił o tym fakcie i przesyłając mu uzasadnienie swojej decyzji.
  4. Użytkownik, którego treści zostały usunięte uprawniony jest do wniesienia odwołania do Usługodawcy drogą e-mailową na adres: [email protected], w terminie 7 dni od dnia poinformowania go o usunięciu treści.
  5. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w terminie 7 dni od jego otrzymania i poinformuje Użytkownika o swoim rozstrzygnięciu drogą e-mailową. Istnieją dwa sposoby rozpatrzenia odwołania:
    1. podtrzymanie przez Usługodawcę decyzji o usunięciu treści – gdy odwołanie złożone przez Użytkownika jest niezasadne;
    2. przywrócenie treści do Serwisu – gdy odwołanie złożone przez Użytkownika jest zasadne.
  6. Każdy Użytkownik, który zauważy treści bezprawne w ramach Serwisu może zgłosić to Usługodawcy przesyłając informację na adres: [email protected]. Zgłoszenie”). Zgłoszenie powinno zawierać: wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodu, dla którego Użytkownik zarzuca, że dane treści są bezprawne, jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji treści bezprawnych np. adres URL, imię i nazwisko, adres email Użytkownika dokonującego Zgłoszenia oraz oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Użytkownika dokonującego Zgłoszenia, że informacje zawarte w Zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
  7. Każde Zgłoszenie będzie podlegało szczegółowej i należytej analizie przez Usługodawcę Użytkownik zostanie poinformowany drogą e-mailową o przyjęciu Zgłoszenia, a następnie o sposobie rozpatrzenia Zgłoszenia wraz z uzasadnieniem. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone bez zbędnej zwłoki. W razie uznania przez Usługodawcę, że Zgłoszenie jest zasadne – treści bezprawne zostaną niezwłocznie usunięte z Serwisu o czym Usługodawca e-mailowo zawiadomi zarówno Użytkownika, który zamieścił treści, jak i Użytkownika dokonującego Zgłoszenia, przesyłając im jednocześnie uzasadnienie swojej decyzji.
  8. W sytuacji, o której mowa w ust. 7 powyżej Użytkownikom przysługuje prawo do wniesienia odwołania od rozstrzygnięcia Usługodawcy. W takiej sytuacji odpowiednie zastosowanie znają postanowienia ust. 5 i 6 powyżej.
  9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Usług dla Użytkownika, który dopuścił się naruszenia Regulaminu lub przepisów prawa, w tym poprzez zamieszczenie w Serwisie treści bezprawnych.

§14 Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest PROACTA Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000580322, NIP: 5223041323, REGON: 362773842.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności są zawarte w Polityce prywatności, dostępnej na stronie internetowej Serwisu w sekcji „Polityka prywatności” pod adresem: dbamosiebie.pl.

§ 15 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin dostępny jest bezpłatnie na stronie Serwisu w sekcji „Regulamin” pod adresem: dbamosiebie.pl oraz w siedzibie Usługodawcy. Można go pobrać i odtwarzać za pomocą systemu teleinformatycznego używanego przez Użytkownika. 
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych powodów, w tym zmian w przepisach obowiązującego prawa, zmian organizacyjnych, zmian zasad świadczenia Usług. O zmianach Użytkownicy są informowani poprzez umieszczenie nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Serwisu.
  3. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem zamieszczenia nowej wersji lub w terminie wskazanym w komunikacie o zmianie Regulaminu. Zmieniony Regulamin dotyczy Użytkowników, którzy skorzystali z Usług po dokonaniu zmiany.
  4. W przypadku Umów zawartych na czas nieokreślony, zmieniony Regulamin wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, ale nie wcześniej niż 30 dni od poinformowania Użytkownika, pod warunkiem, że Użytkownik nie wypowiedział Umowy w terminie 30 dni od dnia powiadomienia go o zmianach. 
  5. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem obowiązującym w dniu zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Usługobiorcę.
  6. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego.
  7. Użytkownikowi przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń, w tym za pośrednictwem internetowego portalu do rozwiązywania sporów – platformy ODR, dostępnej pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
  8. Do Regulaminu załączone są:
    • załącznik nr 1 – wzór formularza odstąpienia od Umowy,

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.06.2024.

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Adresat: 

PROACTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie, przy ul. Srebrnej 16, 00-810 Warszawa
 

Ja …………………………………………………………… (imię i nazwisko Konsumenta) niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy o świadczenie następującej usługi:

  • rodzaj Usługi – ………………………………………………………………;
  • data zawarcia umowy – ……………………………..;
  • cena (brutto) – …………………………………..;
  • adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny – …………………………………….;
  • data złożenia oświadczenia – ……………………………………………

Podpis Konsumenta (w przypadku przesyłania formularza w wersji papierowej):

…………………………………………………..