Twój koszyk jest obecnie pusty!
Regulamin serwisu dbamosiebie.pl
Wersja 001 z dnia 21.06.2024r
I. Postanowienia ogólne
§ 1 Przedmiot Regulaminu
- Właścicielem i podmiotem prowadzącym serwis internetowy DbamOSiebie.pl jest PROACTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie, przy ul. Srebrnej 16, 00-810 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000580322, NIP: 5223041323, REGON: 362773842, kapitał zakładowy: 56.687.947,00 zł.
- Dane kontaktowe Usługodawcy są następujące:
- Adres pocztowy: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa;
- Adres poczty elektronicznej: [email protected];
- Niniejszy regulamin określa:
- Zasady korzystania przez Użytkowników z Serwisu DbamOSiebie.pl;
- Zasady zawierania za pośrednictwem Serwisu umów o świadczenie usług związanych z analizą wyników badań laboratoryjnych;
- Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę;
- Zasady postępowania reklamacyjnego.
- Akceptacja przez Użytkownika wszystkich postanowień Regulaminu jest warunkiem korzystania z Usług elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę.
§ 2 Definicje
- Dni robocze – oznaczają dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni świątecznych i dni ustawowo wolnych od pracy przypadających w te dni;
- Konsument – osoba fizyczna, która korzysta z Usług Serwisu, dokonując czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Usługa elektroniczna / Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika, za pośrednictwem Serwisu, w tym Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych.
- Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych – odpłatna Usługa elektroniczna polegająca na analizie wyników badań laboratoryjnych w powiązaniu z informacjami o wieku i płci dostarczonych przez Użytkownika, w celu uzyskania rekomendacji dotyczących profilaktyki zdrowotnej.
- Serwis/Serwis DbamOSiebie.pl – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem: www.dbamosiebie.pl, w ramach której Usługodawca oferuje Usługi, a Użytkownicy mogą korzystać z Usług bezpłatnych lub zamówić płatną Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych.
- Partner – przedsiębiorstwo, fundacja, stowarzyszenie lub inny podmiot współpracujący z Usługodawcą w zakresie promocji lub sprzedaży produktów i Usług.
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia Usług.
- Usługodawca – PROACTA Spółka Akcyjna.
- Użytkownik – osoba odwiedzająca Serwis i korzystająca z Usług, w tym Usługobiorca.
- Usługobiorca – Użytkownik nabywający Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych, świadczoną przez Usługodawcę w ramach zawartej Umowy, w tym konsumenta, Usługobiorca musi mieć ukończony 18 rok życia.
- Umowa – umowa zawierana za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, o treści określonej w Regulaminie, której przedmiotem jest świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych, Umowę uznaje się za zawartą po zapłacie pełnej Ceny przez Usługobiorcę, z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Usługodawcę.
- Cena – całkowita cena brutto należna za Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych, świadczoną przez Usługodawcę w ramach Umowy, wyświetlana przy opisie ww. Usługi na etapie składania Zamówienia.
- Zamówienie – przyjęcie przez Usługobiorcę oferty sprzedaży Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych oferowanej w Serwisie, do złożenia Zamówienia dochodzi przez wypełnienie przez Usługobiorcę formularza Zamówienia, zaznaczenie stosownych zgód i opłacenie Ceny.
II. Warunki techniczne
§ 3 Minimalne wymagania techniczne
- Do korzystania z Serwisu niezbędne są:
- dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego z połączeniem internetowym;
- zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca technologię JavaScript i cookies (Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari);
- aktywne konto poczty elektronicznej;
- w przypadku zamawiania Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych: posiadanie rachunku bankowego, karty płatniczej lub dostępu do systemu płatności mobilnej BLIK w celu dokonania płatności.
- W celu otwarcia przekazanej Usługobiorcy analizy wyników badań laboratoryjnych (raportu) wymagane jest oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików w formacie PDF.
III. Zasady korzystania z Serwisu DbamOSiebie.pl
§ 4 Zobowiązania Użytkownika
- Użytkownik zobowiązuje się do:
- korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz dobrymi obyczajami;
- niedostarczania i nierozpowszechniania treści o charakterze bezprawnym lub szkodliwym;
- korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
- niedostarczania treści i plików, do których nie ma prawa do dysponowania;
- niepodejmowania działań zakłócających funkcjonowanie Serwisu lub prowadzących do uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych innych Użytkowników.
§ 5 Zakres Usług dostępnych w ramach Serwisu DbamOSiebie.pl
- W ramach Serwisu dostępne są następujące Usługi:
- Opisy badań i Blog – Usługa ta polega na umożliwieniu Użytkownikowi dostępu do artykułów, informacji oraz materiałów wideo o tematyce zdrowotnej i z zakresu profilaktyki zdrowia – informacje te dostępne są w zakładkach: „Opisy badań” i „Blog”
- Opinie i komentarze – Usługa umożliwia Użytkownikowi zostawienie w Serwisie opinii na temat Usług świadczonych przez Usługodawcę.
- Formularz kontaktowy lub kontakt mailowy (e-mail) – Usługa umożliwia Użytkownikom nawiązanie kontaktu z Usługodawcą poprzez skorzystanie z formularza kontaktowego dostępnego na dole strony www; po uzupełnieniu danych: imienia, adresu e-mail, tematu wiadomości oraz treści wiadomości oraz kliknięciu w przycisk „wyślij” wiadomość zostanie wysłana do Usługodawcy; istnieje także możliwość wysłania przez Użytkownika wiadomości e-mail na adres Usługodawcy wskazany na dole strony www, ze skrzynki e-mailowej Użytkownika z adresu jego poczty elektronicznej.
- Newsletter – Usługa polega na przesyłaniu Użytkownikowi za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (poczty elektronicznej) materiałów informacyjnych/promocyjnych/marketingowych na temat profilaktyki zdrowia lub usług świadczonych przez Usługodawcę. Korzystanie z newslettera następuje po podjęciu łącznie trzech kolejnych kroków: (1) podaniu w polu „Twój mail” widocznego na dole strony Serwisu, adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje newslettera, (2) wyrażeniu stosownej zgody na udostępnianie i przesyłanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (poczty elektronicznej) materiałów informacyjnych/promocyjnych/marketingowych na temat usług świadczonych przez Usługodawcę (3) kliknięciu pola „Zapisz się”. Po wykonaniu czynności zapisu, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłana wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie zapisu przez kliknięcie w aktywny link lub usunięcie maila, w sytuacji gdy następuje rezygnacja z zapisu. Brak dokonania potwierdzenia przez Użytkownika uniemożliwia świadczenie Usługi newslettera przez Usługodawcę.
- Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych – Usługa została szczegółowo opisana w §7 Regulaminu.
- Usługi wskazane w §5 ust. 1 pkt 1), 2), 3), 4) są usługami nieodpłatnymi świadczonymi przez czas nieoznaczony. Niezależnie od uprawnień do odstąpienia od umowy, opisanych w §11 Regulaminu, Użytkownik i Usługodawca mogą w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie tych Usług elektronicznych za porozumieniem stron np. poprzez e-mailową rezygnację ze świadczenia Usługi newsletter na rzecz Użytkownika – w odniesieniu do Usługi newsletter. Umowa o świadczenie tych Usług, może także zostać rozwiązana jednostronnie zarówno przez Użytkownika, jak i Usługodawcę jedynie z ważnych powodów z zachowaniem 30-dniowego terminu wypowiedzenia. Użytkownik lub Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie ww. Usługi poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa lub też złożenie rezygnacji z Usługi poprzez kliknięcie w link przesłany e-mailowo (opcja dostępna dla Usługi newsletter).
- Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w §5 ust. 1 pkt 5) może zostać rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym zarówno przez Usługobiorcę jak i Usługodawcę jedynie z ważnych powodów. Użytkownik lub Usługobiorca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie ww. Usługi poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa. Rozwiązanie tej umowy jest możliwe jedynie w sytuacji, gdy ww. Usługa nie została jeszcze wykonana przez Usługodawcę.
- W celu uchylenia wątpliwości wskazuje się, że za ważne powody, o których mowa w ust. 2 i 3 powyżej uważa się m.in.:
- naruszenie postanowień Umowy lub Regulaminu;
- brak zapłaty Ceny;
- działanie na szkodę Usługodawcy;
- inne naruszenia przepisów obowiązującego prawa;
- zaprzestanie świadczenia Usług przez Usługodawcę.
§ 6 Zasady korzystania z Serwisu DbamOSiebie.pl
- Artykuły o tematyce zdrowotnej, porady lekarzy i specjalistów publikowane w ramach Serwisu DbamOSiebie.pl mają charakter wyłącznie informacyjny. Nie mogą być traktowane jako porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. Nie mogą zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego. W przypadku wątpliwości Użytkownik powinien skonsultować się ze swoim lekarzem.
- Wszelkie materiały zamieszczone w Serwisie stanowią przedmiot prawa autorskiego i podlegają ochronie na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mogą być wykorzystywane przez Użytkowników wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone w serwisach partnerskich, do których przekierowanie znajduje się w Serwisie DbamOSiebie.pl. Korzystanie z nich odbywa się na zasadach obowiązujących w tych serwisach, określonych w stosownych regulaminach.
- Składając Zamówienie na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych Usługobiorca oświadcza, że wyniki badań dotyczą jego osoby lub osoby, której jest przedstawicielem ustawowym w rozumieniu przepisów prawa lub osoby trzeciej, ale ma prawo do dysponowania tymi wynikami i ponosi wszelką odpowiedzialność prawną w sytuacji, gdy udostępniając je korzysta z nich w sposób sprzeczny z przepisami prawa.
- W Serwisie prezentowane są różnorodne materiały, w tym treści informacyjne oraz reklamowe. Zawartość ta może być personalizowana i dostosowywana do indywidualnych zainteresowań Użytkowników na podstawie ich aktywności internetowej.
IV. Składanie i realizacja zamówień na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych
§ 7 Usługa analizy wyników badań laboratoryjnych
- W Serwisie można nabyć Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych, polegającą na analizie wyników badań laboratoryjnych, które Usługobiorca przekazuje z chwilą składania Zamówienia, zwrotnie otrzymując dostęp do raportu w formie elektronicznej (pdf) na wskazany adres e-mail („Raport”). Raport posiada wieloparametrowy opis wyników, ich znaczenia oraz zawiera rekomendacje dotyczące dalszego postępowania w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Raport nie jest diagnozą w rozumieniu przepisów ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty, a rekomendacje w nim zawarte mają jedynie charakter informacyjny i nie zastępują konsultacji lekarskich.
- Zamówienia na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych mogą być składane za pośrednictwem Serwisu 7 dni w tygodniu, 24h na dobę. Dla złożenia Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu i Polityki prywatności dostępnych w Serwisie, zaznaczenie odpowiednich zgód i „oświadczeń” i zapłata Ceny.
- Usługobiorca składa Zamówienie na Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych po: kliknięciu kolejno w przyciski „zamów Raport”, „dodaj do koszyka”, „przejdź do płatności”, podaniu swoich danych osobowych koniecznych do realizacji Usługi (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), wskazaniu płci i daty urodzenia osoby, której wyniki badań załącza, wgraniu pliku wyników badań laboratoryjnych, kliknięciu w przycisk „wgraj plik”, zaznaczeniu wymaganych zgód i oświadczeń, dokonaniu wyboru formy płatności i kliknięciu przycisku: „kupuję i płacę” (lub innego równoważnego przycisku znajdującego się w Serwisie).
- Po złożeniu Zamówienia Usługobiorca zobowiązany jest do opłacenia Ceny należnej za realizację Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych.
- Po złożeniu Zamówienia Usługobiorca otrzymuje na podany adres e-mail automatyczny komunikat informujący o złożeniu Zamówienia.
- Po otrzymaniu Zamówienia i zaksięgowaniu płatności Ceny, Usługodawca niezwłocznie potwierdzi Usługobiorcy drogą e-mailową przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest równoznaczne z zawarciem Umowy. Na podstawie Umowy Usługodawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Usługobiorcy Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych.
- Raport zostanie dostarczony na wskazany przez Usługobiorcę adres e-mail w formie linku do pobrania w terminie:
- do 24 h od dnia zawarcia Umowy – w przypadku, gdy do zawarcia Umowy dojdzie w dni robocze;
- do 24 h licząc od pierwszego dnia roboczego po dniu zawarcia Umowy – w przypadku, gdy do zawarcia Umowy dojdzie w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy.
- Uzyskany Raport stanowi system wsparcia pacjenta (Usługobiorcy) i lekarza w uzyskaniu informacji pomocnych w ocenie badania. Z uwagi na fakt, że Serwis korzysta z ograniczonej ilości danych, zawarte w interpretacji informacje mają charakter wyłącznie podpowiedzi, nie stanowiąc wytycznych lekarskich.
- Po uzyskaniu Raportu przez Usługobiorcę zaleca się skorzystanie z konsultacji lekarskiej. Lekarz może zalecić m.in. powtórzenie badań lub rozszerzenie diagnostyki.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań Usługobiorcy podjętych przez niego po uzyskaniu Raportu, w szczególności za rozpoczęcie, zaprzestanie lub zmianę sposobu leczenia lub rehabilitacji, w tym zmiany w zakresie przyjmowanych leków lub suplementów diety, które to czynności powinny zostać każdorazowo uprzednio skonsultowane z lekarzem.
§ 8 Ceny Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych
- Cena Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych wyrażona jest w złotych polskich i zawiera podatki, w szczególności podatek od towarów i usług (VAT).
- Informacje o Cenie Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych są dostępne przy opisie tej Usługi i na etapie składania Zamówienia.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w podsumowaniu Zamówienia w chwili złożenia Zamówienia przez Usługobiorcę za pośrednictwem Serwisu, z zastrzeżeniem ust. 5.
- Ceny podane w Serwisie obowiązują jedynie przy składaniu Zamówień za pośrednictwem Serwisu.
- Ceny podane w Serwisie mogą ulec zmianie, przy czym zmiana Cen nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany Ceny.
§ 9 Zasady korzystania z kodów rabatowych
- Usługodawca lub Partnerzy współpracujący z Usługodawcą mogą organizować akcje promocyjne polegające na udostępnianiu Użytkownikom kodów rabatowych. Warunki akcji promocyjnych będą udostępniane odrębnie przez organizatora danej promocji.
- Z kodu rabatowego można skorzystać podczas składania Zamówienia w Serwisie. Aby z niego skorzystać, należy wpisać we wskazane miejsce ciąg liczb/liter/znaków, który znajduje się na otrzymanym kuponie.
- Wpisanie kodu rabatowego obniży wartość zamawianej Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych o wartość przypisaną do danego kodu rabatowego.
- Kody rabatowe nie sumują się ze sobą. W jednym Zamówieniu można wykorzystać tylko jeden kod rabatowy.
- Każdy kod rabatowy ma wskazany czas jego ważności, po którym staje się nieważny.
- Kod rabatowy nie podlega wymianie na środki pieniężne (gotówkę) w całości ani w części.
§ 10 Sposób zapłaty Ceny za Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych
- W Serwisie udostępnione są różne metody płatności, obsługiwane przez operatora płatności (PayU), w tym: karty kredytowe, przelewy bankowe oraz inne elektroniczne formy płatności np. BLIK.
- Usługi płatnicze realizowane przez PayU są świadczone zgodnie z regulaminem PayU, dostępnym na stronie PayU. Korzystając z tych usług, Usługobiorca akceptuje warunki określone przez PayU.
- PayU stosuje zaawansowane środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych Usługobiorców. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia w przetwarzaniu płatności, wynikające z czynników zewnętrznych, takich jak problemy techniczne banków czy sieci telekomunikacyjnych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikłe z oszustw, kradzieży tożsamości ani innych nieautoryzowanych działań osób trzecich związanych z korzystaniem z usług PayU. W przypadku wątpliwości dotyczących transakcji, użytkownicy powinni niezwłocznie skontaktować się z PayU.
- Wszelkie reklamacje dotyczące płatności realizowanych przez PayU należy zgłaszać bezpośrednio do PayU, korzystając z danych kontaktowych dostępnych na ich stronie internetowej. Usługodawca zobowiązuje się do współpracy z PayU w celu rozwiązania wszelkich sporów.
§ 11 Prawo do odstąpienia od Umowy
- Na mocy art. 27 i art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Użytkownik będący Konsumentem, który zawarł Umowę na odległość, ma prawo odstąpić od Umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny, na zasadach określonych w ww. ustawie. Dla dochowania 14-dniowego terminu odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem tego terminu.
- Termin do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia jej zawarcia.
- Aby odstąpić od Umowy, Użytkownik może wysłać jednoznaczne oświadczenie w formie pisemnej lub elektronicznej. W tym celu należy przesłać pismo na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa z dopiskiem „Odstąpienie” lub e-mail na adres: [email protected].
- Oświadczenie można złożyć, korzystając z formularza odstąpienia od Umowy, którego wzór jest załączony do Regulaminu, choć nie jest to konieczne.
- Aby zachować termin odstąpienia od Umowy, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy, Umowę traktuje się jako niezawartą.
- Po skutecznym odstąpieniu od Umowy Usługodawca zobowiązany jest zwrócić Cenę uiszczoną za Usługę, jeśli taka Cena została uiszczona, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Zwrot płatności odbywa się tym samym sposobem, którym Usługobiorca dokonał płatności, chyba że zgodzi się on na inny sposób. Usługobiorca nie ponosi dodatkowych opłat za zwrot.
- Usługobiorcy będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w sytuacji, gdy zapłacił w całości Cenę za Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych a Usługodawca wykonał w pełni Usługę analizy wyników badań laboratoryjnych w ramach Umowy.
- Akceptując Regulamin Usługobiorca wyraża zgodę na to, że z chwilą zapłaty Ceny godzi się on na rozpoczęcie świadczenia Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych w ramach Umowy przez Usługodawcę oraz przyjmuje do wiadomości, że po wykonaniu przez Usługodawcę w pełni Usługi analizy wyników badań laboratoryjnych, traci on prawo do odstąpienia od Umowy.
§ 12 Procedura rozpatrywania reklamacji
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Usługi zgodne z opisem zawartym w Serwisie. Odpowiada on wobec Użytkowników za zgodność Usług z ich opisem zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Użytkownik może złożyć reklamację na piśmie, przesyłając ją na adres: ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacja”, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: [email protected].
- Zaleca się, aby reklamacja zawierała informacje ułatwiające jej rozpatrzenie, takie jak: adres do korespondencji lub adres e-mail, na który ma zostać wysłana odpowiedź, datę nabycia lub skorzystania z Usługi, dokładny opis problemu, datę jego wystąpienia, żądanie Użytkownika oraz preferowany sposób komunikacji dotyczącej rozpatrzenia reklamacji.
- Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia. Użytkownik zostanie poinformowany o wyniku rozpatrzenia reklamacji zgodnie z danymi podanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Jeśli reklamacja wymaga dodatkowych informacji lub uzupełnienia, Usługodawca skontaktuje się z Użytkownikiem w celu uzyskania brakujących danych, używając adresu do korespondencji lub adresu e-mail podanego w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji, Usługodawca – zgodnie z żądaniem Użytkownika – usunie wady w świadczonych Usługach, obniży Cenę lub zwróci Usługobiorcy Cenę (w przypadku płatnej Usługi) – na skutek skutecznego odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Użytkownik otrzyma pisemną odpowiedź zawierającą opinię o braku podstaw do uznania reklamacji. W takiej sytuacji Usługodawca poinformuje Użytkownika, czy wyraża zgodę na zastosowanie polubownych metod rozwiązywania sporów.
- Z zastrzeżeniem postanowienia ust. 9 poniżej, zgodnie z przepisem art. 558 §1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi, w tym postanowienia zawarte w ust. 1-7 powyżej wyłączona jest w całości w stosunku do Użytkowników nie będących Konsumentami.
- Postanowienia dotyczące rękojmi, wskazane w ust. 1-7 powyżej stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 13 Mechanizm zgłaszania i usuwania treści bezprawnych lub szkodliwych
- Zakazuje się Użytkownikom dostarczania w ramach Serwisu treści o charakterze bezprawnym lub szkodliwym („treści bezprawne”). Za treści o charakterze bezprawnym lub szkodliwym Usługodawca uznaje w szczególności:
- treści naruszające prawa własności intelektualnej;
- treści nawołujące do terroryzmu, rasizmu, ksenofobii;
- treści szerzące nienawiść i przemoc;
- treści ukazujące wykorzystanie seksualne dzieci;
- treści pornograficzne;
- treści prezentujące nagość;
- treści niezgodne z dobrymi obyczajami;
- treści wulgarne;
- udostępnianie cudzych obrazów/ plików bez zgody;
- treści wprowadzające w błąd/ dezinformacyjne;
- cyberstalking;
- nielegalne oferowanie usług;
- treści sprzeczne z Regulaminem;
- treści sprzeczne z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa.
- Usługodawca stale monitoruje treści zamieszczane w Serwisie pod kątem ich nielegalności i szkodliwości.
- W razie stwierdzenia zamieszczenia treści bezprawnych Usługodawca usuwa je niezwłocznie, informując jednocześnie e-mailowo Użytkownika, który je zamieścił o tym fakcie i przesyłając mu uzasadnienie swojej decyzji.
- Użytkownik, którego treści zostały usunięte uprawniony jest do wniesienia odwołania do Usługodawcy drogą e-mailową na adres: [email protected], w terminie 7 dni od dnia poinformowania go o usunięciu treści.
- Usługodawca rozpatrzy odwołanie w terminie 7 dni od jego otrzymania i poinformuje Użytkownika o swoim rozstrzygnięciu drogą e-mailową. Istnieją dwa sposoby rozpatrzenia odwołania:
- podtrzymanie przez Usługodawcę decyzji o usunięciu treści – gdy odwołanie złożone przez Użytkownika jest niezasadne;
- przywrócenie treści do Serwisu – gdy odwołanie złożone przez Użytkownika jest zasadne.
- Każdy Użytkownik, który zauważy treści bezprawne w ramach Serwisu może zgłosić to Usługodawcy przesyłając informację na adres: [email protected]. Zgłoszenie”). Zgłoszenie powinno zawierać: wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodu, dla którego Użytkownik zarzuca, że dane treści są bezprawne, jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji treści bezprawnych np. adres URL, imię i nazwisko, adres email Użytkownika dokonującego Zgłoszenia oraz oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Użytkownika dokonującego Zgłoszenia, że informacje zawarte w Zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
- Każde Zgłoszenie będzie podlegało szczegółowej i należytej analizie przez Usługodawcę Użytkownik zostanie poinformowany drogą e-mailową o przyjęciu Zgłoszenia, a następnie o sposobie rozpatrzenia Zgłoszenia wraz z uzasadnieniem. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone bez zbędnej zwłoki. W razie uznania przez Usługodawcę, że Zgłoszenie jest zasadne – treści bezprawne zostaną niezwłocznie usunięte z Serwisu o czym Usługodawca e-mailowo zawiadomi zarówno Użytkownika, który zamieścił treści, jak i Użytkownika dokonującego Zgłoszenia, przesyłając im jednocześnie uzasadnienie swojej decyzji.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 7 powyżej Użytkownikom przysługuje prawo do wniesienia odwołania od rozstrzygnięcia Usługodawcy. W takiej sytuacji odpowiednie zastosowanie znają postanowienia ust. 5 i 6 powyżej.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Usług dla Użytkownika, który dopuścił się naruszenia Regulaminu lub przepisów prawa, w tym poprzez zamieszczenie w Serwisie treści bezprawnych.
§14 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest PROACTA Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Srebrna 16, 00-810 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000580322, NIP: 5223041323, REGON: 362773842.
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności są zawarte w Polityce prywatności, dostępnej na stronie internetowej Serwisu w sekcji „Polityka prywatności” pod adresem: dbamosiebie.pl.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Regulamin dostępny jest bezpłatnie na stronie Serwisu w sekcji „Regulamin” pod adresem: dbamosiebie.pl oraz w siedzibie Usługodawcy. Można go pobrać i odtwarzać za pomocą systemu teleinformatycznego używanego przez Użytkownika.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych powodów, w tym zmian w przepisach obowiązującego prawa, zmian organizacyjnych, zmian zasad świadczenia Usług. O zmianach Użytkownicy są informowani poprzez umieszczenie nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Serwisu.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem zamieszczenia nowej wersji lub w terminie wskazanym w komunikacie o zmianie Regulaminu. Zmieniony Regulamin dotyczy Użytkowników, którzy skorzystali z Usług po dokonaniu zmiany.
- W przypadku Umów zawartych na czas nieokreślony, zmieniony Regulamin wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, ale nie wcześniej niż 30 dni od poinformowania Użytkownika, pod warunkiem, że Użytkownik nie wypowiedział Umowy w terminie 30 dni od dnia powiadomienia go o zmianach.
- Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem obowiązującym w dniu zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Usługobiorcę.
- W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego.
- Użytkownikowi przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń, w tym za pośrednictwem internetowego portalu do rozwiązywania sporów – platformy ODR, dostępnej pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
- Do Regulaminu załączone są:
- załącznik nr 1 – wzór formularza odstąpienia od Umowy,
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.06.2024.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Adresat:
PROACTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie, przy ul. Srebrnej 16, 00-810 Warszawa
Ja …………………………………………………………… (imię i nazwisko Konsumenta) niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy o świadczenie następującej usługi:
- rodzaj Usługi – ………………………………………………………………;
- data zawarcia umowy – ……………………………..;
- cena (brutto) – …………………………………..;
- adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny – …………………………………….;
- data złożenia oświadczenia – ……………………………………………
Podpis Konsumenta (w przypadku przesyłania formularza w wersji papierowej):
…………………………………………………..